Tuesday, September 18, 2012

Defineeri heli

Meediatöö üks osa on oskus mängida kaablitega ja nagu ma läinud nädalavahetus teada sain, siis neid eri tüüpe on USKUMATULT palju ning kui aus olla, siis ei jäänud nendest enamus mulle ka meelde. Aga point on vähemalt selles, et ma saan nüüd vähemalt aru, mida inimesed teevad. See küsimus on mind alati vallanud. Tahaks nagu aidata, aga ei oska kuidagi aidata ja pidevalt küsida ka teiste käest ei tahaks.Hea, et ma nüüd vähemalt oskan! :)

Aga tegelt sellest ei tahtnud ma kirjutada. Tahtsin öelda, et  veetsin imelise nädalalõpu helipuldi taga. Olen imetlenud neid inimesi alati, kes seal suure puldi taga julgevad olla. See on alati tundnud minu jaoks midagi ületamatut, aga kui sul on selline õpetaja nagu minul sel nädalavahetusel, siis saab ka kõige keerulisem nuppude ja liugudega masin loogiliseks. Mul on hea meel, et ma saan nüüd aru, mida mingi nupp teeb ja ma tunnen end vähemalt enesekindlamalt. Aga ma avastasin, et üliraske on defineerida, mida sa parasjagu kuuled. Kas see on selline tuhm, terav, kajav vms ja siis panna seda inglise keelde. Ja siis veel see, et kui sa suudadki kuidagi seda defineerida, siis mida sa teed, et seda heli parandada.

Ma olen kindel, et Jumal on andnud meile kõigile annid. Peale seda nädalavahetust tean, et helipuldi taga mässamine pole minu jaoks, seda ma ei oska kuulduga eriti palju ette võtta. Jah, valjudus on lihtne, aga toonid.. ai-ai-ai, see on raketiteadus. Minu sõbranna Nastya aga oli selles nagu kala vees. Eks igaühele oma. Nii ongi tegelikult parem, kui kõik ühe ala peal ei ole, aga me saame teistelt väga palju õppida. Tuleb vaid võtta vaevaks, et pingutada! 

Mõtle täna, kuidas defineerida heli?